Glemt passord

Glemt passord

Ikomm deler > Tips & Triks > Få Hjelp! > Glemt passord

Dette gjør du når du har glemt passordet

En av de vanligste henvendelsene til servicedesk er glemte passord, og selv om det går raskt å fikse er det klart at våre konsulenter på support har viktigere ting å bruke tiden sin på enn det, og at våre kunder har morsommere ting å bruke penger på. Dessuten har jo servicedesken åpningstider på hverdager mellom 7-17, mens passord glemmes døgnet rundt.

Som regel kan man resette passordet sitt selv uten hjelp av oss, og i dette innlegget forklarer vi hvordan!

Det er flere måter å få resatt passordet sitt på. Man kan selvfølgelig kontakte servicedesk på tlf 61 05 06 00, og så får man hjelpen man trenger der. Det går fortere hvis du husker kundenummeret ditt. I tillegg er det gode muligheter for at lederen din har mulighet til å tilbakestille passordet inne i selvbetjeningsportalen vår.

Den mest praktiske varianten er allikevel vår passord reset-tjeneste! Den finner du på: https://passord.ikommservices.no/.

Her er det en forutsetning for at tjenesten skal virke, og det er at du har blitt registrert med et riktig telefonnummer. Det trenger man for å motta en kode på SMS. Som regel så blir man registrert med telefonnummer ganske så automatisk ved opprettelse av nye brukere, og hvis av en eller annen grunn dette ikke skulle være tilfelle så kan alltids lederen din legge det inn for deg via vår selvbetjeningsportal. Det kan jo være et bra tips til ledere som har ansatte som jobber kveld, natt eller helg, at man tar en runde innimellom på å forsikre seg om at alle har registrert et mobiltelefonnummer på sin bruker. 

Når dette er på plass, så er det ganske greit å resette sitt eget passord. Vi jobber med en ny passordløsning som vil erstatte dagens og som kanskje er enda mer solid, men det vil fungere på den samme måten.

Her har vi laget en ett minutt lang video som viser hvordan passordtjenesten fungerer: